Reklamation

Meddelande om fel på en produkt måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år. Det är endast ursprungskund som har möjligheten att reklamera, om en vara i andrahand gäller endast garanti via tillverkaren. Vid eventuella tvister angående reklamationer följer vi Allmänna reklamationsnämndens, ARN:s, rekommendationer.

Om något är felaktigt med din vara vid leverans, ber vi dig reklamera det hos oss så snart så möjligt, men senast inom 14 dagar efter leverans. En reklamation av varan kan du göra genom att logga in med ditt användarnamn och lösenord och fylla i uppgifterna under rubriken reklamation på ”din sida”. Dina användaruppgifter är automatiskt ifyllda och du kan se status på tidigare reklamationer. Du kan även göra en reklamation genom att kontakta vår kundtjänst på [email protected]

Efter att du kontaktat oss på [email protected] kommer du att motta en retursedel via mail. Denna använder du för att skicka tillbaka produkten till oss.

Varan ska returneras tillsammans med fakturan eller följesedeln (eller en kopia av dessa, fram och baksida). Tänk på att du som kund, vid retur, ansvarar för att varan inte skadas i transporten tillbaka till oss. Om du har kvar det transportemballage som vi använde för att skicka ut artikeln är det bra att använda detta även för returen. Saknas detta bör du tänka på att artikeln kan utsättas för stötar under transport så ett ytteremballage med stötdämpande material mellan detta och artikelns förpackning är bra att använda.