• Enhetsfrakt
  • Snabb Leverans
  • Öppet Köp
  • Bonus på allt
  • Behöver du hjälp? Ring oss på 020-12 12 45

Leksaker.seLeksaker.se

Allmänna Villkor

Frakt & Leverans

Hur mycket kostar frakten?
Vi har en enhetsfrakt på 49 kr. Storleken eller mängden av din beställning spelar ingen roll. Vi har inga dolda avgifter så inga extra avgifter tillkommer än de som står angivet i kassan. Handlar du för mer än 600 kr bjuder vi på fraktavgiften.

Hur lång är leveranstiden?
Våra leveranstider är normalt 1-3 arbetsdagar. Om du beställer innan 15.00 skickas i regel din order samma dag och du får din leverans dagen efter. Vår policy är att vanliga paket ska levereras inom 1-3 arbetsdagar, leveranser till avlägset belägna orter eller landsbygden kan ta längre tid. Vi har valt att enbart använda oss av PostNord för att kunna erbjuda dig så snabb och smidig leverans som möjligt.

Vilka leveransalternativ kan jag välja?
Vi skickar alla våra paket med PostNord. Ange ditt mobiltelefonnummer i kassan så får du automatiskt ett SMS skickat till dig när paketet har kommit fram till ditt närmaste utlämningsställe. Om brevbäraren anser att paketet inte får plats i din brevlåda hamnar det hos ditt postombud.

Ingen fraktkostnad om du hämtar från vårt lager.
Du kan välja i kassan ”Hämta på lagret” för att hämta din försändelse utan fraktkostnad från vårt lager i Fagersta. Du får då automatiskt ett SMS och ett e-postmeddelande av oss med instruktioner så fort din försändelse är redo att hämtas.

Kan jag spåra min beställning?
Så fort vi har skickat din order från vårt lager så kommer du att få en spårningsnummer i ett e-postmeddelande. I e-postmeddelandet får du även att en spårningslänk så du lätt kan skriva in ditt spårningsnummer och följa din order. Observera att alla paket inte skickas med spåningsnummer utan vissa skickas utan spårningsnummer. Har du några frågor så kan du kontakta vår kundsupport under ”Kundsupport” här på hemsidan.

Vem kan hämta min beställning?
Har du fått paketet skickat till dig så kan du med legitimation hämta ut ditt paket på ditt utlämningsställe. Du kan även be någon annan hämta ut ditt paket med då måste denna person ha med sig både sin legitimation och din legitimation.

Dessa förhållningsregler gäller även vid hämtning av beställning på lagret.

Vad händer om jag inte hämtar min beställning?
Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 300 kr för för att täcka frakt, returfrakt samt administration. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen.

Integritetspolicy

Personuppgifter
Leksaker.se värnar om din personliga integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt. Det är Leksaker Sverige AB's målsättning att följa alla vid var tid gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd. Denna policy hjälper dig bl.a. att förstå vilken slags information Leksaker Sverige AB samlar in och hur denna används. Genom att godkänna policyn på sajten i samband med köp eller lämnande av uppgifter så samtycker du till behandling av dina personuppgifter i enlighet med nedan.

Vilka personuppgifter behandlar vi?
Vi kommer att behandla de personuppgifter som du lämnar eller har lämnat till oss eller som vi samlat in på sajten genom cookies. De personuppgifter som Leksaker Sverige AB behandlar är ditt personnummer, namn, e-postadress, köp-, betal- och orderhistorik, leveransadress, IP-adress och telefonnummer.

Hur använder vi dina personuppgifter?
Uppgifterna kan användas för identifikation, direktmarknadsföring, kundundersökningar, nyhetsbrev samt för statistikändamål. Uppgifterna kan även användas för utskick per post, sms och e-post samt för marknadsföring och information via telefon (om du inte invänt mot detta). Du kan när som helst kontakta oss för att avbryta marknadsföring mot dig som kund.

Uppgifterna kan vidare komma att användas för att analysera köpvanor i syfte att förse dig med relevant information och marknadsföring samt för att förbättra sajten, betalningslösningar och betalningsprocesser. Behandling i syfte att förbättra betalningslösningar och betalningsprocesser kan inkludera behandling där dina personuppgifter, bl.a. ditt personnummer, överförs till andra bolag inom Leksaker Sverige AB's koncern och tredjepartsleverantörer för att ingå som analysunderlag. Personuppgifterna kan då även komma att samköras med uppgifter från våra andra register.

Ditt personnummer kommer också att behandlas i samband med köp på uppdrag av (eller på grund av krav från) betalnings- och kreditföretag som behöver detta i kreditupplysningssyfte. Användningen av uppgifterna kan innebära samkörning med andra register, både inom och utom EU, samt att dina personuppgifter överförs till, och behandlas av, andra bolag inom Leksaker Sverige AB's koncern i ovan nämnda syften i enlighet med gällande lagar och regler. Uppgifterna kan även komma att samköras eller delas med myndigheter eller våra samarbetspartners för t.ex. tryck och distribution, samt betalningsförmedlare och kreditföretag för betalning eller kreditupplysning. Leksaker Sverige AB iakttar alltid största försiktighet vid sådana tillfällen. Genom att godkänna policyn på sajten i samband med köp eller lämnande av uppgifter så samtycker du till att dina personuppgifter överförs till land utanför EES.

Hur skyddar vi dina personuppgifter?
För att hålla de personuppgifter vi behandlar i säkert förvar har vi vidtagit flera säkerhetsåtgärder: Vi har implementerat säkerhetsrutiner och tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter såsom certifieringsteknik för webbläsare. Vidare har vi vederbörliga brandväggar och antivirusprogram för att skydda och förhindra obehörig tillgång till nätverket. Tillgång till de utrymmen där personuppgifterna lagras är begränsad och det krävs att de anställda identifieras för åtkomst.

Dina uppgifter sparas oavsett aldrig längre än vad som är tillåtet enligt gällande personuppgiftslagstiftning.

Hur länge sparas mina personuppgifter?
Om du samtyckt till att vara registrerad kund/medlem hos Leksaker Sverige AB sparas dina uppgifter tills du avregistrerar dig. Du kan när som helst avregistrera dig som kund. Om du inte registrerar dig som kund/medlem sparas dina uppgifter så länge det är nödvändigt utifrån krav i lag eller för att fullgöra Leksaker Sverige AB's åtaganden gentemot dig, t.ex. för att uppfylla leverans och garantiåtaganden.

Tillgång till, uppdatering och korrigering av dina personuppgifter
Du har, enligt gällande personuppgiftslagstiftning, rätt att en gång per kalenderår gratis få besked om vilka personuppgifter som behandlas om dig, oavsett hur dessa samlats in. Om du vill ha sådan information ska du lämna in en skriftlig begäran till oss. Begäran ska enligt gällande personuppgiftslagstiftning skickas in underskriven av dig per post till den adress som anges på sajten. Den kan alltså inte skickas per e-post.

Leksaker Sverige AB vill säkerställa att dina personuppgifter är korrekta och uppdaterade. Om någon av de uppgifter du lämnat till Leksaker.se förändras, t.ex. om du ändrar din e-postadress, namn eller betalningsuppgifter eller om du vill säga upp ditt användarkonto, vänligen lämna oss de korrekta uppgifterna genom att skicka ett e-postmeddelande till oss. Du har rätt att när som helst begära att personuppgifterna rättas, blockeras eller raderas.

Dina personuppgifter behandlas inte för ändamål som rör direkt marknadsföring om du motsätter dig sådan behandling. Du har rätt att när som helst återkalla ett lämnat samtycke om behandling av personuppgifter. Sådan återkallelse kan begränsas till att endast avse del av behandlingen, exempelvis den som rör direkt marknadsföring.

Länkar
Sajten kan innehålla länkar till andra webbplatser. Denna Integritetspolicy gäller enbart sajten. När du länkas till annan webbplats bör du läsa den personuppgiftspolicy som gäller för den sidan. Notera att Leksaker Sverige AB inte tar ansvar för andra webbplatsers behandling av dina personuppgifter.

Ändringar i Integritetspolicy
Leksaker.se förbehåller sig rätten att göra ändringar i denna Integritetspolicy när som helst i tiden i den utsträckning ändringarna är nödvändiga för att åtgärda störningar eller för att uppfylla nya legala eller tekniska krav. Alla ändringar av denna integritetspolicy kommer att publiceras på sajten.

Ångerrätt, retur & byte

Hur länge gäller ångerrätten?
Vid köp av varor hos Leksaker Sverige AB gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela Leksaker Sverige AB detta inom 14 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

Kan jag byta mina varor efter ångerrätten?
Som kund hos Leksaker Sverige AB har du rätt att byta ditt köp inom 30 dagar från den dag du tog emot varan utan att ange något skäl. För att hinna nyttja bytesrätten före slutdatumet, räcker det dock om du informerar oss om ditt beslut att byta din beställning innan bytesfristen är slut. Registrera ditt bytesköp via din sida, eller kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

Så gör du ett byte/ångerköp:
Ett byte/ångerköp av varor kan du göra genom att logga in med ditt användarnamn och lösenord och fylla i uppgifterna under rubriken retur&byten på "din sida". Vid ångerköp skickar vi en retursedel till dig, retursedel skickas efter registreringen av ditt ångerköp på ”din sida” till din registrerade e-mailadress. Vid byte skickar vi ut varan du vill byta emot, vi skickar dig även en retursedel som skickas separat till din registrerade e-mailadress. Du står endast för returkostnaden på 49 kronor själv som debiteras dig när returen registreras. OBS! Leksaker Sverige AB står ej returkostnaden för redskap som går under så kallad drop-ship lösning eller när produkterna levereras från tredje part och kunden fått information avseende detta förfarande. Fakturan ska betalas i sin helhet. Vi återbetalar/krediterar dig för den vara du valt att returnera till oss.

Varan ska returneras tillsammans med fakturan eller följesedeln (eller en kopia av dessa, fram och baksida). Tänk på att du som kund, vid retur, ansvarar för att varan inte skadas i transporten tillbaka till oss. Om du har kvar det transportemballage som vi använde för att skicka ut artikeln är det bra att använda detta även för returen. Saknas detta bör du tänka på att artikeln kan utsättas för stötar under transport så ett ytteremballage med stötdämpande material mellan detta och artikelns förpackning är bra att använda. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

OBS! Returnera inte mot postförskott.

Återbetalning
Leksaker Sverige AB betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 14 dagar från och med det datum Leksaker Sverige AB tog emot meddelande om utövande av ångerrätten. Leksaker Sverige AB får dock vänta med återbetalningen tills Leksaker Sverige AB tagit emot varan eller kunden har visat att varan har sänts tillbaka, t.ex. genom ett inlämningskvitto. Återbetalningen kommer att ske till kunden via det betalningsalternativ som kunden valde, om du till exempel betalade din order med betalkort, sätter vi tillbaka beloppet på samma kort.

Reklamation

Så reklamerar du en vara
För att vara på den säkra sidan bör du ha som vana att alltid se över emballaget när du hämtar ditt paket. Du har rätt att utan kostnad öppna paketet, för att kontrollera att varan är oskadd och fungerar.

Om något är felaktigt med din vara vid leverans, ber vi dig reklamera det hos oss så snart så möjligt. En reklamation av varan kan du göra genom att logga in med ditt användarnamn och lösenord och fylla i uppgifterna under rubriken reklamation på "din sida". Dina användaruppgifter är automatiskt ifyllda och du kan se status på tidigare reklamationer. Du kan även göra en reklamation genom att kontakta vår kundtjänst.

Varan ska returneras tillsammans med fakturan eller följesedeln (eller en kopia av dessa, fram och baksida). Tänk på att du som kund, vid retur, ansvarar för att varan inte skadas i transporten tillbaka till oss. Om du har kvar det transportemballage som vi använde för att skicka ut artikeln är det bra att använda detta även för returen. Saknas detta bör du tänka på att artikeln kan utsättas för stötar under transport så ett ytteremballage med stötdämpande material mellan detta och artikelns förpackning är bra att använda.

Reklamation ska registreras via ”din sida”, invänta därefter retursedel. Skicka inte bara tillbaka varan.

Typ av reklamation

-Felplock:
Om fel produkt har skickats från oss, skickar vi ut rätt produkt, den felaktiga produkten skall återsändas till oss. Glöm inte att ange i reklamationen vilken produkt du fått istället. Om den fellevererade varan inte returneras till oss inom 10 arbetsdagar, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för den.

-Produkt saknas:
Efter kontroll skickas den saknade varan ut till dig.

-Trasig/defekt:
Vi skickar ut en ny produkt. Hela produkten ska återsändas till oss. Om den felaktiga varan inte returneras till oss inom 10 arbetsdagar, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för den.

-Annan orsak:
Om orsaken är en annan, måste det anges vad orsaken är.

Tid för reklamation
Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år. Det är endast ursprungskund som har möjligheten att reklamera, om en vara i andrahand gäller endast garanti via tillverkaren. Vid eventuella tvister angående reklamationer följer vi Allmänna reklamationsnämndens, ARN:s, rekommendationer.

Ändra och avbeställa order
Du kan inte själv ändra eller avbeställa din order på Din sida. Vi ändrar och avbeställer din order i den mån det är möjligt, när en order väl är printad för packning har vi inte möjlighet att ändra eller avbeställa den.

Betala med Klarna

Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betalningstid - alltid minst 14 dagar
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
- Ladda ner dina fakturor från klarna.se
- Möjlighet till delbetalning

Betalningsvillkor
Kredittiden för ditt köp är 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enighet med avtalet med Leksaker Sverige AB debiteras ingen fakturaavgift.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Kreditprövning
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning
När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkorHär hittar du även information om standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Genom att använda Klarna Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området.

Hämta från lagret

Hur hittar jag till er?
Leksaker Sverige AB finns på Henningsvägen 10, 73730 Fagersta. Våra öppettider är Mån-Fredag 09.00-15.00.

Vem kan hämta min försändelse från lagret?
Ta med legitimation när du ska hämta din beställning, ska någon annan hämta din beställning måste denna person ha med sig både sin legitimation och din legitimation.

När är min försändelse redo att hämtas?
Du får ett e-postmeddelande av oss med instruktioner så fort din försändelse är redo att hämtas.

Om inte leveransen hämtas från vart lager inom 14 arbetsdagar, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för den.